Söndag 13/5 2012

Regnet öste ner och domaren dömde konstigt. Det var ungefär så gårdagen såg ut. Och det är inte bara jag som tyckte att domaren var konstig. Uppfödaren (Pia) som vi köpte Tindra av är även domare och hon tyckte som jag. Domaren tyckte att Tindra var för smal och att pälsen inte var i toppform. Denna plaserade de tjockaste hundarna på första plats och när hon sa till Pia att den hunden hon ställde ut var för smal eftersom man kunde känna revbenen (inte se, utan känna) ruttnade hon totalt. Så vi ska göra ett nytt försök på en anna utsällning och enligt Pia får Tindrisen inte gå upp mer än ett halvkilo för då skulle 9 av 10 uppfödare dömma bort henne för att vara för tjock.
Världen inom hundutsällning är konstig. Överallt såg man folk ha sina hundar i rullande burar för att inte smutsa ner den nytvättande och stylade pälsen. Snacka om att jag var gad över att ha en hund som man inte behöver utsätta för sånt tjaffs. Det enda vi gjorde var att klippa klorna och lite hår på svansen. (personligen tycker jag att det är konstigt att en hunds svans måste vara en viss längd för att var fin...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0